Entrevista a… Jaume Solanas

Parlem amb en Jaume Solanas, resident a Barcelona, per conèixer la seva experiència amb Barcelona Energia. Un home proper i amable, que forma part d’una unitat familiar de dues persones. Va contractar la Tarifa Variable amb Barcelona Energia el passat mes de febrer i, de moment, el que més valora és l’atenció personalitzada que ofereix.

_________________________________________________________________________________________________________

Pregunta: Gràcies per la teva atenció i per participar en aquesta activitat. Ens agradaria saber com ets va assabentar del projecte de Barcelona Energia i què et va motivar a formar-ne part.

Resposta: Ho vaig veure a través d’una pàgina web i, a més, un amic m’ho va comentar. Vaig veure que era una alternativa, ho vam estudiar i ho vam fer.

P: Quina tarifa tens contractada amb Barcelona Energia i per què la vas escollir?

R: Amb Barcelona Energia tinc contractats 10 kWh de potència amb la Tarifa Variable.

P: Com vas dur a terme la contractació amb Barcelona Energia i com valoraries l’experiència?

R: Vam fer la contractació de manera presencial, a l’oficina del Besòs. No va ser gaire difícil, ens van informar de tota la documentació que hi havíem de portar amb anterioritat. Ens va atendre en Marc, un noi molt maco i atent que ens ho va explicar tot a la perfecció. Personalment, l’atenció ens va anar molt bé.

P: Me n’alegro. Saps que la contractació es pot fer en línia?

R: En aquell moment no ho sabíem.

P: Un dels nostres objectius principals és oferir coneixement sobre el sector energètic i, sobretot, fer-ne pedagogia per apropar-lo al ciutadà. Això ho aconseguim, en part, mitjançant un servei d’assessorament telefònic, com el que fa en Marc, i des de les nostres xarxes socials i el blog. Ens segueixes en aquests canals de comunicació?

R: Doncs no, la veritat és que no. De fet, no sabia que en teníeu. El vostre nom a les xarxes socials és Barcelona Energia?

P: Correcte. Actualment tenim perfil a Facebook i Twitter. Aprofito per comentar-te que en el nostre blog expliquem moltes coses sobre el sector energètic. Una cosa més: habitualment, els nostres assessors realitzen de manera proactiva i de franc diversos estudis perquè els nostres usuaris puguin reduir la seva factura de la llum i optimitzar el seu consum. Ho has fet?

R: Crec que no. De moment, només tenim una factura amb vosaltres i la d’aquest mes, que ens n’han avisat del càrrec, però encara no l’he vista. Però a mi m’agradaria saber com puc veure els pics d’energia que he consumit.

P: Sí, tota aquesta informació la pots trobar a la teva àrea client, on tens a la teva disposició gràfics amb aquesta mena de dades. Tornant al tema de l’optimització de potència, suposo que com que és la teva segona factura encara no existeixen dades reals per fer-la. Estic segura que aviat hi contactaran. A més, Barcelona Energia fomenta la participació ciutadana. És per això que compta amb el Consell de persones usuàries, el coneixes i en formes part?

R: No, no el conec, però m’interessa.

P: T’ho explico: el Consell de persones usuàries de Barcelona Energia és l’òrgan assessor que permet que les persones usuàries participin de manera activa en projectes de comercialització pública. Com a usuari de Barcelona Energia, t’hi pots inscriure a www.decidim.barcelonaenergia.cat . Per últim, m’agradaria que ens donessis la teva opinió sobre la comercialitzadora: punts de millora, suggeriments, etc.

R: M’agradaria parlar sobre això, perquè tinc dos locals de dues empreses. Em van comentar que, de moment, la contractació era només per a persones físiques. Ja ho vaig parlar amb en Marc, perquè al juny o al juliol muntarem les plaques solars al nostre habitatge particular i també tindrem una disminució del consum; hem d’acabar de veure com ho gestionem amb Barcelona Energia.

P: Efectivament, de moment només fem contractacions de persones físiques i no jurídiques. Un altre dels nostres pilars és fomentar l’autoconsum; sobre això, en Marc et podrà assessorar molt millor que jo. De tota manera, pensa que nosaltres no fem instal·lació de plaques, sinó representació al mercat.

R: Perfecte! De moment, pel que he pogut veure, tinc la sensació que sou una entitat que va seguint el client per ajudar-lo, cosa que em sembla molt interessant. Gràcies!

Compartir: