Entrevista a… Lourdes Blesa

Entrevista a… Lourdes Blesa

Lourdes Blesa, ciutadana de Viladecans, va ser una de les primeres usuàries a contractar la Tarifa Fixa Clàssica amb Barcelona Energia, el 12 de novembre de 2019. Vols conèixer la seva història?

____________________________________________________________________________

Pregunta: Primer de tot, volem agrair-te que participis en aquesta entrevista. Ens complau anunciar-te que ja hem arribat als mil usuaris, cosa que vol dir que ja són mil famílies de l’àrea metropolitana de Barcelona les que confien en Barcelona Energia. Ens agradaria saber com et vas assabentar del projecte de Barcelona Energia i que et va motivar a formar-ne part.

Resposta: El projecte el vaig conèixer per Facebook. Com que és una companyia de l’Ajuntament de Barcelona, em va cridar l’atenció. A més, estava força malament amb la meva comercialitzadora anterior.

P: Quin era el problema amb la teva comercialitzadora anterior?

R: Sempre em cobrava més del que m’havia de cobrar: després m’ho retornava, però les coses no es fan així.

P: Des de Barcelona Energia, un dels nostres objectius és oferir coneixement sobre el sector energètic i, sobretot, fer-ne molta pedagogia perquè el ciutadà disposi de tota la informació necessària. Actualment tens la Tarifa Fixa Clàssica, és així?

R: Sí. A més, des de Barcelona Energia em van enviar una proposta perquè canviés la potència de casa, però, la veritat, fer tot el procés per correu electrònic és massa pesat.

P: De fet, m’agrada que facis aquesta apreciació. El que et vam comentar era una optimització de potència per tal de fer un estudi i saber si podries rebaixar la potència contractada, cosa que faria disminuir una part de la teva factura. De cara a futures accions, estem plantejant fer la recopilació de dades per telèfon per agilitzar els tràmits, ja que entenem que hi ha gent, com és el teu cas, que no domina Internet. Llavors, com vas dur a terme la contractació amb Barcelona Energia?

R: Per correu electrònic.

P: I com va ser l’experiència?

R: Certament, una miqueta traumàtica, perquè no tinc cap impressora, i per fer la signatura em va costar.

P: Ens sap greu, intentarem millorar-ho. Tornant al tema de l’optimització de la potència, m’agradaria dir-te que es tracta d’un estudi que els nostres assessors fan de manera gratuïta i proactiva per veure si amb els electrodomèstics que tens a casa es podria reduir la potència contractada i, així, pagar menys a la factura de la llum. Com veus aquesta iniciativa?

R: La veig positiva, però m’agradaria que algú vingués a casa per mirar-ho. Jo, ara, tot el que tinc a casa és elèctric i em fa molta por que no ho estiguem fent bé, perquè jo no entenc d’aquestes coses. Vosaltres em vau enviar el document dels electrodomèstics i em vau dir que, si abaixàvem la potència, m’estalviaria 80 euros i escaig l’any, aproximadament. Però com que tenim l’aire condicionat, la calefacció i tot elèctric…

P: D’acord, perfecte, doncs recollim la teva opinió. Els nostres assessors tenen en compte aquestes variables. És a dir, tenim una eina pròpia que, amb les dades que ens dones, ens calcula la potència òptima amb un grau de simultaneïtat mitja. ¿Coneixes el Consell de Persones Usuàries de Barcelona Energia?

R: Sí, el conec, però no en formo part. Ho vaig veure a Facebook i van enviar-me’n informació per correu electrònic, però no me’n podria fer càrrec. No li vaig donar importància.

P: Només voldria dir-te que el Consell de Persones Usuàries és una plataforma impulsada per Barcelona Energia per fomentar la participació ciutadana. Un espai en què pots participar de manera activa en la comercialitzadora pública. Ja per acabar, m’agradaria saber si recomanaries a altres persones que s’unissin a Barcelona Energia.

R: No ho he fet, perquè crec que cadascú té la seva companyia i suposo que, si està bé i t’agrada, tampoc no la canviaràs; però sí que la recomanaria. De moment no he tingut cap problema i n’estic contenta.

Compartir: