BLOG

Les estratègies de captació telefònica més habituals de les elèctriques

  • Com a empresa pública intentem ajudar-te a detectar algunes de les pràctiques que els nostres usuaris/es ens han denunciat que han rebut per part d’altres elèctriques.
  • Si et sembla interessant, t’agrairem que ens ajudis a fer difusió compartint aquest article a través de les teves xarxes socials.

 

Aquests dies estem vivint una inundació d’informació sobre les tarifes elèctriques i els canvis legislatius que s’estan aplicant: canvis en els peatges elèctrics, preus diferents a cada hora, possible reducció de l’IVA... 

Un context de molt de soroll informatiu sobre el sector elèctric i els seus preus que hem detectat que està essent un brou de cultiu per a moltes campanyes de telemàrqueting, que aprofiten la confusió generada.

A continuació, com a empresa pública intentem ajudar-te a detectar algunes de les pràctiques que els nostres usuaris/es ens han denunciat que han rebut per part d’altres elèctriques. Si et sembla interessant, t’agrairem que ens ajudis a fer difusió compartint aquest article a través de les teves XXSS:

 

“Truco de la distribuïdora (o d’Endesa) per fer una actualització de la tarifa de la llum”

Aquesta és una entrada bastant habitual que hem detectat: fer-se passar per la distribuïdora amb l’objectiu de requerir el teu permís per realitzar algun tràmit. Aquí només cal dir una cosa: en CAP cas els canvis actuals en el sector farà que la distribuïdora es posi en contacte amb tu. En realitat, el més probable és que sigui una comercialitzadora que vol que acceptis un canvi de contracte per captar-te com a client.

Per donar credibilitat a la seva història, és possible que diguin algunes dades personals teves com el teu nom, adreça o número CUPS. Que tinguin aquestes dades NO significa que siguin la distribuïdora.

 

“Truco de la teva elèctrica”

Si no et diuen d’entrada el nom de la companyia, NO és la teva elèctrica. Si no, per què dirien “truco de la teva elèctrica” i no directament el nom de l’empresa? Definitivament, si et truquem nosaltres, segur que ens presentem obertament com a “Barcelona Energia”. I probablement així ho faci també qualsevol comercialitzadora... Si és la teva de veritat.

 

“Hem detectat que estàs pagant de més a la teva factura de la llum”

Un inici de trucada molt temptador però, malauradament, la persona que et truca (a no ser que sigui realment la teva elèctrica) no pot saber quant estàs pagant, per tant, no tenen ni idea de si estàs pagant de més o de menys. A partir d’aquí, ja és decisió teva si vols escoltar l’oferta d’algú que ha començat intentant enganyar-te.

Igualment, si ets usuari/a de Barcelona Energia, et recordem que Barcelona Energia té la tarifa 100 % renovable més econòmica del mercat.

 

“No tens la discriminació horària activada”

Aprofitant els canvis legislatius i la nova normativa d’hores vall, planes i punta, amb diferents preus a cadascuna d’elles, alguna comercialitzadora està fent campanya dient que no tens activada la discriminació horària o que no tens activada la discriminació horària òptima. Bé, la discriminació horària, amb la nova legislació, és d’aplicació automàtica i és la mateixa per a tothom. No has de fer res (ni pots fer-ho) per canviar-la.

La comercialitzadora pot fer algun descompte en algunes hores concretes, però ja pots imaginar que segur que no perdrà diners amb tu, de manera que el marge que et treuen d’unes hores probablement el recuperin (i amb escreix) en altres.

 

“Has d’activar un descompte a la tarifa de la llum”

Com hem dit, el primer que has de fer és assegurar-te que qui et truca és realment la teva comercialitzadora i no algú fent-se passar per ella o per la teva distribuïdora.

 

“T’oferim un X % de descompte a la tarifa de la llum”

La gran pregunta aquí és: “un descompte sobre quin preu?”.

Com hem dit, ningú no pot saber quant pagues per la teva llum, per tant, per molt que repeteixin que et fan un descompte sobre el que pagues, això no pot ser cert. Perquè no saben quant pagues.

El que acostumen a fer és oferir-te un descompte sobre les seves pròpies tarifes. Però, clar, si parteixen d’una tarifa un 40 % més cara, és fàcil oferir descomptes del 20 %... però això no ha de significar que pagaràs menys que amb la teva companyia actual!

 

Prevenir les estratègies de màrqueting telefònic de les elèctriques

Aquestes són només algunes de les estratègies que ens han advertit els nostres usuaris/es que han patit per part d’altres companyies.

En tot cas, el procediment sempre és el mateix:

  • Assegurar-te que qui et parla és realment qui diu ser.
  • Tenir clar que la distribuïdora no es posarà en contacte amb tu.
  • Saber que no hi ha cap procediment obligatori en vigor pel que hagis de fer cap tràmit o actualització.
  • Que qui et truca no pot saber quant estàs pagant actualment, per la qual cosa no et poden oferir cap descompte sobre el que estàs pagant.

 

Altres temes a saber quan una elèctrica et fa una oferta:

  • A vegades a l’oferta inclouen un cost de servei de manteniment. Assegura’t que no sigui el cas.
  • Confirmar si hi ha alguna permanència associada al contracte.
  • I el més important de tot: abans de signar res, assegura’t que tens el contracte per escrit i que l’has pogut veure sencer.

 

No vull que em truqui cap elèctrica sense el meu permís

Si no vols que et truqui cap empresa per vendre’t productes o serveis per telèfon sense el teu permís, pots donar-te d’alta a la coneguda Llista Robinson. Si t’hi inscrius, ja no podran trucar-te més.

I, si tens cap dubte, com a empresa pública estem a la teva disposició per ajudar-te.

Si t’ha semblat interessant i creus que pot ajudar a algú altre, no dubtis a compartir aquest article!
 

Comparteix-lo

Et podria interessar

¿Necesitas ayuda?

Formulari

Necesitas ayuda footer

También puedes contactarnos por e-mail consulta@barcelonaenergia.cat o llamarnos al 900 906 807

Resolvemos tus dudas

Aquí encontrarás respuesta a las preguntas que más nos hacéis con más frecuencia. ¡Es la forma más rápida de resolver tus dudas!

PREGUNTAS FRECUENTES