
T'ajudem
Com actuar en cas d'avaria?
- Pregunta
- Com actuar en cas d'avaria?
- Respuesta
En el moment que ens indiquen que no tenen llum, informem s’ha de contactar amb la Distribuïdora e-Distribución Redes Digitales SLU, encarregada de la xarxa de Distribució i el seu manteniment a través del telèfon de contacte d’avaries 800 760 706 (que és gratuït i està disponible les 24 hores).
Quan truquis, per a qualsevol reclamació que vulguis gestionar, demana’ls el número de l’avaria o número de incidència. Demanem que sigui l'usuari qui contacti per dos motius:
1. Perquè puguin documentar la incidència i li assignin número.
2. I perquè les comunicacions entre comercialitzadors i distribuïdors estan regulades i subjectes a temps màxims, per la qual cosa no tindrem una resposta àgil que oferir en una situació tan delicada.Nosaltres com a comercialitzadora no tenim capacitat legal per intervenir en els problemes de la xarxa, ja que al no ser un àmbit de la nostra competència no podem facilitar cap tècnic perquè tampoc en disposem.
Una vegada que s'ha resolt la incidència i com és preceptiu, l'usuari pot reclamar danys soferts a través de la comercialitzadora. Demanem que ens faciliteu en cas de tenir-los els albarans o factures que justifiquen aquests danys o pèrdues i, si no és possible, que les valoreu en €, i nosaltres canalitzarem pels mitjans establerts la corresponent reclamació.
Quan tenim resposta la traslladem al nostre usuari. En els casos en els quals el resultat de la reclamació resulta desfavorable t’informem que pots elevar la reclamació a l’organisme oficial pertinent en matèria d’energia: la Subdirecció General d’Energia, que és l’organisme dependent de la Generalitat de Catalunya.
Aquest organisme podrà certificar-nos, després de consulta la companyia distribuïdora, l'existència de l'avaria, el seu origen i afectacions, un informe de la seva resolució i taxar les indemnitzacions que corresponguin atenent la legislació vigent. Aquestes indemnitzacions es cobren durant el primer trimestre de l'any següent mitjançant descompte en la factura.
Al seu web es troben els canals de contacte mentre que s’informa que es pot fer la reclamació mitjançant la web del canal empresa de la Generalitat de Catalunya on trobaràs un formulari oficial per a fer la reclamació, i s’ha de fer mitjançant els canals informats en aquest link.